fredag 19 april 2013

jag tänker aldrig dö, nej.

It's been a while. Jag har fullt upp. Jobbar och sjunger mest hela tiden. Det är fasligt härligt om jag ska vara ärlig, det där med att få betalt för att sjunga, eller att sjunga i en riktigt bra kör. Jag älskar det!

Äntligen börjar våren krypa fram och äntligen (ta i trä) börjar min förkylning släppa. Såg en maskros igår och blev helt varm inombords, våren är verkligen min bästa årstid.

Jag har så smått börjat komma igång med träningen igen. Eller, jag har tränat en gång och sen cyklat och promenerat. Det är fortfarande lite för mörkt på kvällarna för att jag ska våga vara ut är någon längre stund. Jag hoppas att det snart blir ännu ljusare, då jäklar ska det cyklas.

En fin sak är att mitt allra nyaste kusinbarn föddes i veckan, en litenliten pojke. Förhoppningsvis kan jag träffa honom i helgen, eller i nästa vecka. Jag har längtat ihjäl mig efter honom i nästan ett halvår!

Ikväll städar jag. Kanske inte det roligaste man kan komma på en fredagskväll, men det behövs verkligen! Jag har bara vardagsrummet kvar, sen ska jag ta ett bad och sätta på en film, det lutar åt Lord of the Rings eller möjligen Harry Potter and the Philosopher's Stone. Imorgon ska jag upp tidigt och repa med kör och orkester inför söndagens konsert som ska bli himla rolig. Efter det ska jag, för första gången i hela mitt liv, sätta mig i en bil och övningsköra. Fy vad läskigt det känns! Så, människor i Skåne: håll er inne!


Ha en fin fredagskväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar