fredag 26 april 2013

my dear

Jag sitter på jobbet. Eller ja, i den ena högstadieskolans kiosk. Idag jobbar jag till 12.40, sen ska jag hem och städa, bada och kanske baka bullar. Jag är jättesugen på att baka! Måste bara köpa lite jäst och vetemjöl och så, men det kan jag förmodligen göra innan tåget går.

Idag är jag fast i ett "jag-hatar-människor"-stadium. Orkar verkligen inte träffa folk. Men, jag överlever nog i tre timmar, sen kan jag bara gå hem.

När jag kommer från tåget måste jag sticka inom gallerian i stan och köpa ett par nya leggings, en ny foundation och lite underkläder. Det är sånt som verkligen är drygt att lägga pengar på. Det är bra att göra det denna månaden för jag har fått lite extra lön (lägertillägg och så).

Provade klänningen till mina gruppers konfirmationer igår. Jag ser ut som en blommig gräddtårta... Funderar på om jag ska be mamma om hjälp att ta bort tyllen undertill, det blir så puffigt med den.

Imorgon ska jag vara gudstjänstvärd på en konfirmation där hemma och sen ska jag fira tvåårsdag med några kompisar. Det ska bli riktigt roligt!

Nu kommer det folk till caféet, dags att jobba!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar