torsdag 27 juni 2013

come closer, it's getting dark outside

Det var ett litet tag sedan sist. Jag har hunnit med att sjunga i Emmaljunga församlingshem (det gick riktigt bra, för första gången är jag faktiskt nöjd!) och fira midsommar. Först ute på landet, men grillmat och spel med kompisar för att sen åka in till staden och gå på fest hos andra kompisar, himla trevligt! Idag har jag varit och hämtat hem Rebecca på Kastrup! Happy tears och kramar är förmodligen det allraallra bästa jag vet!! Åt sedan middag hos världens bästa pappa och sen gick jag på promenad med Rebecca, Amanda och KP.

Rebecca nämnde att det finns en stuga ledig till henne (alltså: oss!) i Mellbystrand hela sommaren och jag blev genast så peppad att jag nästan exploderar. En weekend i Mellbystrand med mina allra finaste kompisar är precis vad jag (VI) behöver!

Om exakt tre veckor är jag i Mariefred! Jag ska semestra ensam i sommar och åka på tornerspel, Riddardagarna i Mariefred. Det ska bli så himla roligt! Jag är borta från torsdag till måndag och spelen håller på från torsdag till söndag. Har bokat ett litet rum på campingen två kilometer från centrum, tydligen har det sjöutsikt och grejer! Pappa tycker att jag är tokig som åker ensam och väldigt nojjig över att något ska hända, men jag tycker att det ska bli skönt. Även om man kanske träffar nya människor där så är det ändå lite tyst och lugnt. Jag hoppas bara på fint väder! Sjö precis där jag bor borde innebära hur mycket bad som helst, men inte om det regnar.

Imorgon ska jag upp tidigt, typ tidigast i världen. Klockan sex ska jag, Rebecca och Amanda gå en jättelång (eller ja, typ) runda med Nalle. Efter det ska jag hem och kasta i mig lite frukost innan jag och lillasyster åker till Malmö för en... tjejdag... systerdag? Vi ska umgås i alla fall! Jag har saknat henne som tusan, hon har varit hos sin pappa jättelänge... Vi har inte riktigt bestämt vad vi ska göra, antingen picknick i Folkets park, en vända på Malmöhus eller (fönster)shopping på Emporia. Det beror lite på väder!

Vilken sommar jag kommer att ha! Åh, jag är så pepp på livet att jag kommer att explodera om en liten stund. Nu ska jag varva ner med ett par avsnitt av The Mentalist och sen ska jag sova. Love.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar