måndag 10 september 2012

ni är inte vackrast i världen, världen är vackrast i er

Det kanske är dags för en liten presentation. Jag tvivlar på att det är någon som egentligen läser, men ändå.

Jag heter Marike. Jag har nyss fyllt 20. Jag är estetare (musik då'rå) och teolog. Nu jobbar jag som ungdomsledare i Svenska kyrkan. Jag älskar ägg, historia, böcker och att titta på människor. Fram till att man lär känna mig kan jag säga ungefär tre ord. Jag är inte blyg, men jag vill inte säga något om jag inte har något att säga. Mina vänner säger att jag är galen och en gång har jag fått höra: "Marike, jag skulle vilja vara i din hjärna!". Jag sjunger, hela tiden. Jag har spelat klarinett och jag kan misshandla en gitarr. Jag älskar musik. Massor av musik, hela tiden. Jag har ingen musiksmak, det mesta funkar, och jag bytar favoritlåt och favoritband hela tiden.

Jag är kristen. Jag är en nörd. Jag är sjukligt intresserad av konspirationsteorier, seriemördare och gamla slott. Jag läser hela tiden. Jag kan inte säga vilken min favoritbok är, det finns så många bra. Samma gäller med filmer. Jag älskar serier och jag tittar på det mesta, favoriter är True Blood, Glee och Once Upon a Time.

Idag ska jag fira min födelsedag. Jag behöver verkligen gå och dammsuga och borde inte sitta här och uggla. Skriv en kommentar om ni undrar något. Här har ni i alla fall en någorlunda ny, lite efterbliven, bild på mig.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar