tisdag 4 september 2012

That's why I hold with all I have

Jag är helt slut. Jag har ont i ryggen, nacken och huvudet. Fast jag är glad, väldigt glad. Idag har jag haft fullt upp på jobbet, så fullt upp att jag knappt har hunnit tänka! Först hade vi planeringsmöte och strax efter lunch åkte jag och en kollega ut till en av de andra kyrkorna i församlingen för att ha barngrupper. Först hängde vi med åtta olika barn som var mellan 7-12 (de flesta var 6/7 eller 9), efter det hängde vi med två flickor och en pojke som var fyra och fem år gamla. Himla söta barn som gjorde fruktsallad med massor av energi och engagemang. 

Innan har jag inte varit så förtjust över barn. De har mest varit störiga... och ganska äckliga! Men det senaste halvåret (eller nåt) har jag ändrat åsikt. De kan verkligen vara riktigt jobbiga, men oftast är de så himla söta och snälla. Vad är det som händer med mig? Börjar mina (väl gömda) moderskänslor visa sig? Börjar jag bli vuxen? 

Nu ska jag slänga på en film. Jag tänker väga upp alla vuxna känslor med att titta på Disney-film nu ikväll. Tror att det blir Kejsarens nya stil, eller kanske Lejonkungen 3. Imorgon ska jag skriva på kontraktet på lägenheten och sen ska jag direkt till jobbet. Precis som vanligt har jag jäääättemycket att göra imorgon. På något sätt ska jag också få till att fira min sista dag som tonåring, kul!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar