tisdag 30 oktober 2012

i'm wating for this coughsyrup to come down

Idag har jag insett det. Min lägenhet ser ut som ett bombnedslag och det är chipssmulor överallt. Jag gillar faktiskt att ha det rörigt omkring mig, men när det blir skitigt dör jag. De senaste dagarna har jag väl inte mått toppen, därför har jag ignorerat allt vad städning heter, men nu ska det bli andra bullar.

Tvätten är i tvättmaskinen, men jag vet inte hur mycket att jag hinner tvätta idag eftersom vattenlåset tydligen inte var på (Hur skulle jag kunna veta det? Det har alltid varit rätt innan!). Jag får nog boka en tvättid till imorgon, även om det inte är jättekul.

I övrigt har jag varit i Lund och lånat ett par böcker, samt börjat packa. Har vi extrem tur behöver jag bara ha en väska (det är en stor vinst!), datorväskan och min fina gröna Kånken. Allt beror på hur mycket kläder jag inbillar mig att jag behöver...

Snart ska jag springa ner i tvättstugan och (hoppashoppas) se om tvätten är klar så att jag kanske hinner med en maskin till! Det får väl helt enkelt torka uppe i lägenheten.

Ikväll ska jag städa mig själv med lite hemmaspa, det var alldeles för längesen. Ansiktsmask och bodyscrub och ett långt varmt bad. Så himla skönt! Men innan dess måste jag dammsuga och helst torka golvet också, det är lite klibbigt på golvet (Jag tycker mig minnas utspilld julmust under fredagsnatten...) på vissa ställen. Jag känner mig så jäkla äcklig!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar