onsdag 19 december 2012

klang min vackra bjällra i den sena kväll, spring min raska fåle över mo och fjäll. hemåt ilar vid med vindens snabba fart, där så vilar vi i mjuka armar snart och vår lycka ingen må förtrycka

Åh, vilken kick det är att sjunga! Idag hade vi i Kyrkans Vocalensemble konsert ihop med Vocal Six och det var helt fantastiskt roligt! Jag skrattade nästan hela kvällen (när vi inte sjöng såklart!). Hela konserten är en show, samtidigt som de är SÅ proffsiga sångare. Det är en av de roligare konserterna jag har gjort! Redovisningen och opponerings-grejen gick ganska bra, det var inte så jobbigt som jag trodde att det skulle vara!

Nu ligger jag dock helt däckad i sängen här hemma och ska strax sätta igång första säsongen av Glee och sen somna gott. Imorgon är det upp tidigt för att tvätta, städa och julpynta. Efter lunch ska jag gå hem till mor min och umgås med henne i några timmar, sen på kvällen ska jag gå på lillasysters luciatåg-skolavslutning på min gamla skola. Jag har massor att göra helt enkelt!

Pratade med Rebecca innan och det kändes jättemärkligt att säga: "Vi ses i övermorgon", så galet! Jag längtar som en liten tok till på fredag!!! Idag träffade jag en gammal klasskompis som har bott i USA sen i augusti och jag blev helt gråtig när jag såg henne, förstår ni hur det kommer bli på fredag? Jösses...

Nu ska jag minsann sätta igång Glee och somna framför det. Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar